Алергія на супракс: чого можна очікувати

загрузка...

Алергічні реакції — це явище непередбачуване. Тому при перших прийомах будь-якого нового лікарського препарату потрібно звертати увагу навіть на незначні прояви таких реакцій і у разі їх появ припиняти прийом ліків. Продовження прийому викликав алергію ліки загрожує важкими алергічними реакціями.

Які алергічні реакції можуть розвиватися при прийомі супракса

При прийомі супракса можуть розвиватися будь алергічні реакції від незначних до дуже важких. Виробник супракса фармацевтична компанія Джазіра Фармасьютикал Індастріз (Саудівська Аравія) перераховує до розробленої для цього препарату інструкції можливі алергічні реакції. Це свербляча висип, кропив’янка і набряк Квінке, мультиформна ексудативна еритема (у тому числі синдром Стівенса-Джонсона), токсичний епідермальний некроліз (синдром Лайєлла), анафілактичний шок.

Кропив’янка і набряк Квінке після прийому супракса

Кропив’янка — це найбільш часта алергічна реакція на прийом супракса. Кропив’янка являє собою появу на шкірі швидко розростаються пухирів, схильних до злиття. Цей висип дуже швидко розвивається і так само швидко може зникати.

Небезпечна кропив’янка тим, що може переходити в набряк Квінке або ангіоневротичний обтер — набряк шкіри, підшкірної клітковини і м’яких тканин, які можуть захоплювати життєво важливі органи, наприклад, гортань і голосові зв’язки, викликаючи порушення дихання. Ознакою набряку Квінке є головний біль, набряклість обличчя, гавкаючий кашель, втрата голосу, задишка.

Першою допомогою при появі кропив’янки повинно бути негайне припинення прийому супракса, і прийом антигістамінного засобу (супрастину, тавегіл, Феністилу і так далі). Якщо висип наростає, і з’являються ознаки набряку Квінке, потрібно викликати швидку допомогу.

Анафілактичний шок після прийому супракса

Так як супракс приймається всередину, а не вводиться у вигляді ін’єкцій, анафілактичний шок при його прийомі практично не зустрічається. Але він можливий в тих випадках, коли при появі незначних алергічних реакцій препарат продовжують приймати.

Алергічний шок проявляється при розвитку алергічної реакції антиген (супракс) — антитіло (білок, який виробляється у відповідь на надходження в організм чужорідних речовин). Якщо реакція виражена дуже сильно, при цьому виділяється велика кількість біологічно активних речовин (наприклад, гістаміну), які викликають порушення кровообігу в дрібних кровоносних судинах (капілярах), спазм м’язів внутрішніх органів і багато інших змін. У результаті різко падає артеріальний тиск, внутрішні органи і в першу чергу головний мозок не отримують достатньої кількості кисню, людина втрачає свідомість.

Ознаками анафілактичного шоку спочатку є відчуття жару, різкий головний біль і страх смерті. Потім приєднуються загальмованість, слабкість, втрата свідомості, блідість, судоми, іноді — мимовільне сечовипускання.

При появі таких симптомів потрібно негайно викликати швидку допомогу, а до її приїзду хворого потрібно укласти в горизонтальному положенні з піднятими ногами, голова хворого повинна бути повернена на бік для попередження попадання блювотних мас в дихальні шляхи і западання язика. Для кращого доступу повітря потрібно відкрити вікно або кватирку і звільнити хворого від стягуючого його одягу.

багатоформна ексудативна еритема при прийомі супракса

багатоформна або мультиформна ексудативна еритема це також рідкісна алергічна реакція, при якій відбувається набряк і запальна інфільтрація шкіри. Можуть з’являтися бульбашки.

Починається така реакція з появи невеликих червонуватих злегка піднімаються над шкірою папул і вузликів. В основному вони з’являються на шкірі тилу кистей і стоп, розгинальної поверхні передпліччя і гомілок, розташовуються симетрично з обох сторін. Висипання швидко ростуть і зливаються між собою. Через кілька днів пляма в середині злегка западає — в цій області утворюється некроз тканини іноді з появою міхурів. Проходить все через два-три тижні, але нерідко процес повторюється. Іноді уражаються і слизові оболонки.

Важкою формою цього захворювання є синдром Стівенса-Джонсона, при якому піднімається висока температура, а на шкірі і слизових оболонках з’являються важкі численні некротичні висипання. Часто до такого процесу приєднується бактеріальна інфекція.

При підозрі на багатоформна ексудативну еритему хворого госпіталізують.

Епідермальний токсичний некроліз (синдром Лайєлла) при прийомі супракса

Епідермальний токсичний дермоліз (синдром Лайєлла) — це токсико-алергічне ураження шкіри і слизових оболонок. Такий процес часто супроводжується змінами з боку внутрішніх органів і нервової системи. При цьому на шкірі хворого утворюються численні бульбашки, які лопаються з утворенням ерозій і виразок на шкірі і слизових оболонках.

Синдром Лайєла є одним з найважчих проявів алергії, тому лікується тільки в стаціонарі.

Кожна з перерахованих алергічних реакцій може розвинутися від прийому будь-якого антибіотика, в тому числі від прийому супракса, тому так важливо приймати антибіотики за призначенням і під наглядом лікаря.

Галина Романенко

Сподобалася стаття? Поділися з друзями:

Схожі статті:
Попереднє з категорії:
Запис опублікована в рубриці Здоров'я. Додайте в закладки постійне посилання.

Прокоментувати статтю: